Dreamer - Ozzy Osbourne

莫西顾:

       这首《Dreamer》是 Ozzy Osbourne的歌曲中少有的抒情之作,更重要的是这其实是一首公益歌曲,或多或少会带给人一些触动。当一个唱着重金属歌曲,热衷于摇滚的歌手,尤其后期在音乐风格趋于探索生命的黑暗之际,突然放下他所有的狂怒和暴躁,唱起了抒情歌曲,这种极大的反差反而赋予这首歌更多的包容性,也更加温和。


歌词:


Gazing through the window at the world outside  
越过窗棂望着外面的世界 
Wondering will mother earth survive
地球母亲可仍健在 
Hoping that mankind will stop abusing her sometime
但愿来日人类不再将她伤害  

After all there's only just the two of us
终究是你我生活在世间  
And here we are still fighting for our lives  
在这儿我们依旧挣扎求存 
Watching all of history repeat itself  
看着历史悉数重演 
Time after time  
一遍又一遍 

I'm just a dreamer  
我只是个空想家 
I dream my life away
我虚度着生命  
I'm just a dreamer
我不过是个梦想者  
Who dreams of better days  
幻想更美好的年华 

I watch the sun go down like everyone of us
我看着夕阳如同众生般西沉  
I'm hoping that the dawn will bring a sign
我期冀拂晓将带来新的迹象 
A better place for those Who will come after us ... 
一片给我们后代的美好天地 
This time  
即将到来 

I'm just a dreamer  
我只是个空想家 
I dream my life away
我虚度着生命  
I'm just a dreamer
我不过是个梦想者  
Who dreams of better days  
幻想着更美好的年华 

Your higher power may be God or Jesus Christ  
你也许信仰上帝或者耶稣 
It doesn't really matter much to me
可这对我来说关系不大 
Without each others help there ain't no hope for us  
没有共同的努力就没有希望 
I'm living in a dream of fantasy  
我便是活在飘渺的梦中 
Oh yeah, yeah, yeah  
啊是的,是的,正是这样 

If only we could all just find serenity
只要我们都能平静下来 
It would be nice if we could live as one  
大同的世界将多么美好 
When will all this anger, hate and bigotry ... 
究竟何时这些愤怒,憎恨与固执 
Be gone? 
才能消失? 

I'm just a dreamer  
我只是个空想家 
I dream my life away
我虚度着生命  
Today  
就在今天 
I'm just a dreamer
我不过是个梦想者  
Who dreams of better days  
幻想着更美好的年华 
Okay
好吧 

I'm just a dreamer  
我不过是个空想家 
Who's searching for the way
苦苦找寻着出路  
Today  
就在今天 
I'm just a dreamer
我不过是个梦想者  
Who dreams of better days  
幻想更美好的年华 
Oh yeah, yeah, yeah  
啊是的,是的,正是这样 

      

评论
热度(130)

©  | Powered by LOFTER